16 آذر 1401 توسط مدیر سایت

تبریک و قدردانی از پرستاران درمانگاه انصار

به گزارش روابط عمومی درمانگاه انصار جشن  ولادت حضرت زينب (ع) و روز پرستار در تاريخ چهارشنبه 1401/09/09 با حضور مديران و پرستاران و ساير پرسنل در تالار موسسه انصارالحسین (ع) برگزار شد.

در ابتداي مراسم ضمن خوش آمدگويی برای حضور تمامی پرسنل و عرض تبريك به مناسب ميلاد فرخنده حضرت زينب (س)، گروه سرود دختران بهشتی شعر زيبايی را دروصف روز پرستار و حضرت زينب (س) خواندند و با اهداء‌ شاخه گلی ازخدمات و زحمات قشر پرستار تجلیل کردند.

در ادامه از خانم فضلعلی مديریت درمانگاه انصار جهت سخنرانی دعوت به عمل آمد. قسمتی از صحبت‌های خانم فضلعلی مدير درمانگاه انصار در مراسم روز پرستار به شرح ذيل است:

بدون ترديد مناسبتی شايسته‌تر از ميلاد اسوه صبر و حمايت حضرت زينب (س) به عنوان روز پرستار و قدردانی از تلاش اين قشر زحمت‌كش نمي‌توان يافت. پرستاری هنر مراقبت و نگهداری از هم نوع و موهبتی است كه خداوند در وجود افراد شايسته به وديعه نهاده است و يقينا حضرت زينب (س) جزء يكی از بندگان با اخلاص خداوند  است كه با ايثار و استقامت خود حماسه آفریدند.

همه ما وقتي واژه پرستار را می‌شنويم بي اختيار كلماتی مثل ايثار، آرامش، كمك بی ادعا به همنوع و تلاش برای سلامتي بيمار در ذهنمان نقش می‌بندد؛ اعمال پسنديده‌ای كه از هر فردی سر بزند قطعا در دنيا و آخرت بی‌پاداش نمی‌ماند. در اسلام نيز سفارش‌های زيادی به آن شده است و از این رو پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله اجر و بهای پرستاری را در ضمن روایتی چنین بیان می‌فرمایند:

مَن قامَ عَلی مَریضٍ یَوما وَ لَیْلَةً بَعَثَهُ اللّه ُ مَعَ اِبراهیمَ الخَلیلِ علیه السلام فجادَ عَلَی الصِّراطِ کَالْبَرْقِ اللاّمِعِ وَ مَن سَعی لِمَریضٍ فی حاجَةٍ فَقَضاها خَرَجَ مِنْ ذُنوبِهِ کَیَومٍ وَلَدَتْهُ اُمُّهُ.

کسی که یک روز و یک شب پرستاری بیماری را به عهده بگیرد، خداوند او را با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور می‌کند.

هدایای ولادت حضرت زینب (س)

هدایای ولادت حضرت زینب (س)

حضرت زینب (س) | پرستاری دلسوز

حضرت زینب کبری سلام الله علیها نیز یک پرستار بود و سال‌ها از خانواده خود در سختی‌ها پرستاری کرد و باصبر و بردباری بی‌نظیرش در جریان کربلا و حوادث بعد از آن حماسه‌ای تاریخی خلق کردند و نام گذاری روز پرستار به جهت فداکاری‌های آن حضرت از بهترین اقدامات برای ترویج سیره معصومین خواهد بود.

همچنين در اين روز گرامی جا دارد يادی كنيم از مدافعان سلامت كه در روزهای سخت كرونا، سختی را به جان خود خريدند و با خودگذشتگی‌ها و فداكاری اين سفيد پوشان بود كه توانستيم به سلامت از آن روزها  گذر كنيم. خستگی ناپذیری، صبر و استقامت اين عزيزان در حفظ و حراست از سلامتی و جان مردم هميشه قابل ستایش و تقدیربوده است.

از اين  رو اينجانب به عنوان عضو كوچكی از جامعه پرستاری كه ساليان سال در اين حرفه خدمت رسانی كرده و از نزديك شاهد رشادت‌ها و دلسوزی‌های همكارانم بوده‌ام، ضمن ادای احترام و عرض تبريك به مناسبت اين روز فرخنده؛ آرزو می‌کنم تمامی مهربانی و مراقبتی که اين عزيزان به دیگران عرضه می‌کنند به قلب‌های پر مهرشان  برگردد.

در آخر نیز پس از صحبت‌های خانم فضلعلی، مداح اهل بيت آقای محمد فصولی مولودی زيبايی را در مدح خانم حضرت زینب (س) خواندند و درپايان مراسم با اهداء هديه‌های نفيسی به پرستاران از زحماتشان تشكر و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *