لوگو فیزیوتراپی انصار
درمانگاه انصار افتخار دارد،  با یاری خداوند متعال و در راستای ارایه خدمات فیزیوتراپی، کاملترین و مجهزترين بخش فیزیوتراپی منطقه 12 از اول بهمن ماه 1396 افتتاح نمايد كلينيك فيزيوتراپی انصار در فضایی بالغ بر 300 متر مربع و مجهز به بهترین و مدرن ترین امکانات درمانی و رفاهی با 7 کابین فعال و مجزا برای آقایان و بانوان، سالن ورزش و  مجهزترين دستگاه های فیزیوتراپی روز دنيا از جمله، مگنت، شاک ویو، بیوفیدبک، ليزر پرتوان …. و تجهیز گردیده و به بهره برداری رسید تا بیماران با فراغ بال بهبودی و سلامتی خود را بدست آورند.

خدمات بخش

شاک ویوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی مؤثر و جدید در فیزیوتراپی روز دنیا می باشد که از طریق ایجاد انرژی بالا در بافتهای بدن بوسیله امواج فراصوتی، باعث کاهش چشم گیر التهاب، درد و جذب استخوان سازی های اضافی و غيره می گردد.

برخی از موارد کاربرد شاک ویو در فیزیوتراپی:

• التهاب فاسیای پلانتار/ خار پاشنه
  • تاندونیت کلسیفیه سوپرااسپیناتوس، شانه منجمد، اپی کوندیلیت
  • گرافت های عضلانی- تاندونی
  • تأخیر در جوش خوردن استخوان های بلند

موارد عدم کاربرد و احتیاطات شاک ویو:
استفاده از دستگاه شاک ویو همراه با احتیاطات ویژه ای صورت می گیرد. در مواردی که بیمار اختلال در لخته شدن خون داشته باشد یا از داروهای ضد لخته شدن خون استفاده نماید، بیماران باردار و یا مبتلا به سرطان و بیماران مبتلا به اختلالات اعصاب محیطی ثانویه به دیابت، استفاده از این دستگاه ممنوعیت دارد. همچنین بیمار از یک هفته پیش از درمان با شاک ویو نباید از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و از 6 هفته پیش از درمان نباید از کورتیزون استفاده نماید. سرمادرمانی و  استفاده از داروهای ضد التهابی پس از درمان نیز ممنوعیت دارد

مگنت تراپی یک روش درمانی است که در آن از میدان های مغناطیسی (نزدیک یا روی پوست)، جهت درمان بیماری های مختلف عضلانی-اسکلتی استفاده می شود. این روش درمانی می تواند باعث تسریع در بازسازی بافت های آسیب دیده بدن و کاهش درد گردد.

استفاده از میدان مغناطیسی استاتیک با کمک به جهت گیری فیبرهای شبکه ای کلاژن،  در تسریع روند ترمیم بافتی پس از جراحی، درمان پوکی استخوان، جوش خوردن استخوان های دچار شکستگی، تاندونیت ها و دردهای روماتیسمی، آرتروز زانو، ران و مهره های کمری، التهاب مهره ای، آتروفی عضلانی سودک، کشیدگی های عضلانی، پای دیابتی، سندرم تونل کارپال (مچ دست)، فیبرومیالژیا اثرات ثابت شده ای دارد.

موارد عدم کاربرد و احتیاطات مگنت تراپی:

استفاده از مگنت در این موارد ممنوعیت دارد: وجود عفونت (اگرچه مگنت ممکن است بر روی میکروارگانیسم های مولد عفونت، اثرات مفیدی داشته باشند)، فردی که به تازگی به آنفلونزا مبتلا بوده است، بر روی زخم های باز (در مورد زخم هایی که در طولانی مدت بهبود نیافته اند و تحت مراقبت های پزشکی خاص، استفاده از مگنت بدون اشکال است)،  بیمار مبتلا به هموفیلی، فرد تحت درمان با دیالیز، در صورت وجود پیس میکر(ضربان ساز قلب)، پمپ انسولین و یا برچسب های پوستی انتقال دارو، خانم های باردار یا کسانی که در آینده بسیار نزدیک قصد باردار شدن دارند، نوزادان و کودکان زیر 6 سال و بیمارانی که پیچ های فلزی در بدن آنها بکار رفته است.

پاتوفیزیولوژی درد مایوفاسیال عبارت است از:
  • کاهش آستانه تحریک سامانه اعصاب مرکزی و محیطی
  • اختلال عملکرد بافت نرم شامل تغییرات هیستولوژیک و مولکولی
  • عدم تعادل بیومکانیکی عضلانی-اسکلتی

پیدایش نقاط ماشه ای، یکی از این تغییرات هیستولوژیک بافتی است که عوارض فراوانی برای سامانه عضلانی-اسکلتی در پی دارد. تکنیک سوزن خشک، عبارتست از استفاده از سوزن های بسیار باریک (که در طب سوزنی نیز بکار گرفته می شوند) جهت معکوس نمودن وقایع فیزیولوژیکی که منجر به ایجاد نقاط ماشه ای در بافت عضلانی- فاسیایی می شوند. استفاده از این تکنیک نیز همانند طب سوزنی منجر به آزاد سازی اندورفین و کورتیزون در خون می شود اما علاوه بر این با غیرفعالسازی نقاط ماشه ای در سطح سلولی منجر به کاهش درد و بهبود عملکرد بیومکانیکی می شود. سوزن خشک همچنین با ایجاد هموراژ موضعی، موجب تحریک سنتز کلاژن و پروتئین و در نتیجه تسریع روند بهبودی می شود. این تکنیک در حال حاضر بعنوان یکی از مؤثرترین روش های درمان اختلالات عضلانی-فاسیایی، شناخته می شود.
ماساژ درمانی روشی پرطرفدار برای تسکین دردهایی مانند درد پایین کمر، گردن درد و سردرد تنشی است. اکثر بیماران برای تسکین درد به متخصص ماساژدرمانی مراجعه می‌کنند.

بدن در اثر ماساژ دادن به طور طبیعی سروتونین یعنی ماده‌ ای شمیایی با خاصیت ضد درد تولید می‌ کند. از این گذشته کمبود خواب ترمیم کننده و عمیق یکی از عامل‌های تشدید کننده درد است.

ماساژ تراپی، کیفیت خواب را بهبود می‌دهد و بیمار با عمیق‌تر شدن خواب درد کمتری را تحمل می‌ کند.
ماساژ تراپی بر بازيابی توانايی بدن متمركز است تا بيمار بتواند بدون درد و محدوديت فعاليت داشته باشد.
متخصص ما در كلينی فيزيوتراپی درمانگاه انصار نهايت سعی خود را می كنند تا روند بهبود بيماران پس از آسيب ديدگی  و از كار افتادگی تسريع شود.
درمان های توانبخشی مانند ماساژتراپی بهترين نتيجه را زمانی به  دست می دهند كه بيمار احساس راحتی و رامش داشته باشد و به دانش و تجربه متخصصين درمانگر اعتماد داشته باشد.
ما دركلينيك انصار خود رامتعهد به ارائه ماساژ درمانی با بالاترين كيفيت ممكن می دانيم

تصاویر بخش

دکتر اعلایی مسئول فنی فیزیوتراپی
Department-Clinic-Logo-Tak-Pezeshk
home-2_section_01-01

چند توصیه مهم

• قبل از مراجعه به مرکز فیزیوتراپی و انجام درمان‌های لازم استحمام کنید.
  • در صورت داشتن هرگونه بیماری قلبی، دیابت و… فیزیوتراپیست را در جریان بگذارید.
  • در زمان انجام تمرین‌های فیزیوتراپی به تغذیه خود توجه کافی را داشته باشید.
  • هنگام انجام فیزیوتراپی لباس گشاد و مناسب به تن  داشته باشید.
  • دوران درمان خود را کامل کرده و طبق دستورات پزشکتان عمل کنید.
  • ممکن است برای رفتن به فیزیوتراپی ابتدا به تایید پزشک نظیر ارتوپد نیاز باشد.

مسئول فنی بخش

دکتر علی اکبر اعلایی