نمونه گیری در منزل

نمونه گیری در منزل آزمایشگاه انصار

اگر از قبل فردی به عنوان همراه بیمار به آزمایشگاه مراجعه نمود و نسخه پزشک مربوطه را به پرسنل آزمایشگاه نشان داد. طبق تشخیص پزشک کادر نمونه گیری بعد از طی مراحلی در ساعت مناسب به منزل بیمار مراجعه می کند.

وظیفه نمونه بردار هنگام نمونه گیری آن است که طبق وظیفه شغلی خود نمونه گیری را با رعایت اصول درست انجام دهد و سپس آن را به آزمایشگاه منتقل کند.

در رابطه با هزینه باید گفت بعد از انجام عملیات نمونه گیری، اجرت به گیرنده خون داده می شود. در حالت کلی نمونه گیری در منزل با شرایط زیر همراه است:

1- حاضر شدن پرسنل گیرنده درب منزل برای نمونه گیری
2- نمونه گیری در زمان تعیین شده با رعایت تمامی استانداردهای نمونه گیری و داشتن لوازم مربوطه
3- پرداخت هزینه ایاب و ذهاب
4- پرداخت هزینه آزمایش طبق تعرفه وزارت بهداشت و درمان بعد از اتمام نمونه گیری

همواره بعد از نمونه گیریها و بررسی نتیجه آزمایش، همراه بیمار یا خود شخص دهنده خون می تواند نتیجه آزمایش خود را با در دست داشتن قبض دریافت نماید. اگر این امکان برای شخص فراهم نبود، کافی است از وب سایتی که از طریق آن اقدام به ثبت درخواست نمونه گیری کرده ، نتیجه را مشاهده نماید.

روش راحت تر گرفتن نتیجه آزمایش حاصل از نمونه گیری در منزل، ارسال پیام از سامانه به شخص از طریق تلگرام، ایمیل یا فکس است.
امروزه به دلیل مسئولیت پذیری بالای کادر مجرب وب سایت های مربوط به نمونه گیریها ، اکثر مردم در منزل نمونه گرفتن را انجام می دهند.

◂ نمونه آزمایشگاهی گرفتن در منزل دارای امتیازاتی از قبیل زیر است:

1- صرفه جویی در زمان و هزینه
2- دوری از استرس ناشی از محیط آزمایشگاهی
3- عدم نیاز مراجعه بیمار در حالت نامساعد به آزمایشگاه
4- ثبت نام شخص نمونه دهنده و راحتی مراحل انجام پذیرش در دفعات بعدی
5- ارسال جواب در کوتاه ترین زمان
6- مناسب برای افرادی که دچار مشکلات حرکتی می باشند.
7- انجام تمامی آزمایشات از جمله: ( هورمون، بیوشیمی، هماتولوژی، ادرار، تشخیص مولکولی بانک خون و …)
8- وجود دستگاه های مدرن و فوق تخصصی برای انجام دقیق تمامی آزمایشات
9- مشاهده آنلاین نتیجه آزمایش در وب سایت های آزمایشگاهی
10- پشتیبانی کامل کاربران

◂ نمونه گرفتن در منزل چگونه صورت می گیرد؟

خیلی اوقات پیش می آید که شخصی بیمار است و در منزل تحت مراقبت قرار می گیرد. این افراد که در فواصل زمانی کم نیاز به نمونه گرفتن دارند، قادر نیستند به آزمایشگاه مراجعه نمایند یا حتی عده ای ترجیحاً تمایل دارند داخل منزل خود نمونه خون دهند.

در نتیجه بسیاری از سایت های معتبر پزشکی و آزمایشگاهی، توانسته اند کادری حرفه ای و با مهارت را برای انجام امور نمونه گیری آزمایشگاهی در منزل آماده کنند.
این افراد با تجهیزات کامل بهداشتی و پزشکی به منزل شخص مراجعه می نمایند و با رعایت نکات مربوط به آزمایش و نمونه گیریها و همچنین در نظر گرفتن شرایط نمونه دهنده خون، اقدام به خون گیری می کنند.